wtorek, 4 grudnia 2012

Kruchy placek z musem malinowym.


           



                Postanowiłem zastosować zmiany na moim blogu, razem ze mną gotować będzie moja partnerka. :) Marta jest przepełniona bardzo fajnymi przepisami i gotowa do odbycia kulinarnej przygody razem ze mną. Posty będą podzielone na posty Marty, moje oraz wspólne. Tak więc zapraszam na pierwszy kobiecy wpis na czerwonym piekarniku. :

              Całkiem nowa i niedoświadczona, ale pełna chęci nabywania kulinarnej wiedzy. Takie zdanie chyba najlepiej pasuje do opisu tego jaka jestem.
Z ogromną pasją przygotowuje potrawy według, wybitnych moim zdaniem kucharzy z całego świata oraz według własnych upodobań. Smaki, które królują na moim podniebieniu są zazwyczaj dość odważne. Lubię gdy przenikają moje kubki smakowe i powoduję popadanie w stan euforii.
Pomyślałam, że dobrym początkiem będzie coś prostego na każdą kieszeń i na każde podniebienie. Smakosze deserów z pewnością odnajdą swoje miejsce w tym przepisie i mam nadzieję będą go tak samo jak i ja przekazywać innym..

 A więc bohaterem mojego pierwszego postu jest ..
KRUCHY PLACEK z musem malinowym 
Jest do prawdy bardzo prostym przepisem, a zapewniam nie raz zagości przy atmosferze chłodnego wieczoru w towarzystwie kubka gorącej czekolady bądź innego trunku według uznania.



Przygotowanie: 10 min
Gotowanie: 10 min
Chłodzenie: 10 min
Pieczenie: 30 min

CIASTO:

- 130g mąki krupczatki
- 40g cukru pudru
- 100g masła
- żółtko
- cukier waniliowy
- szczypta soli
- masło do wysmarowania formy

MUS:

- 75dag malin
- 2 szare renety
- 100/150g cukru pudru

DEKORACJA:

- 25dag różnych owoców jagodowych ( porzeczek, czystych i przebranych )
- 20g cukru pudru do posypania



1. Posiekaj na stolnicy mąkę z masłem, cukrem pudrem, cukrem waniliowym, żółtkiem i szczyptą soli.
2. Dodaj odrobinę lodowatej wody jeżeli ciasto nie będzie chciało się zagnieść w kulę.
3. Wysmaruj blachę masłem i rozwałkuj ciasto.
4. Ułóż na blasze, nakłuj widelcem, przykryj folią i wstaw do zamrażalnika na 10 minut.
5. Nastaw piekarnik na 200◦C . Upiecz schłodzone ciasto na złoty kolor.
6. W czasie gdy ciasto będzie w piecu, zmiksuj maliny.
7. Uduś w rondelku jabłka, żeby się rozpadły.
8. Przetrzyj maliny przez sitko, oddzielając pestki.
9. Przetrzyj mus malinowy z cukrem pudrem.
10. Przetrzyj przez sito upieczone jabłka.
11. Wymieszaj z musem malinowym.
12. Na przestudzone ciasto wylej mus owocowy.
13. Kiedy wystygnie, posyp je owocami i oprósz cukrem pudrem.
14. Smacznego i miłej zabawy w kuchni.



2 komentarze:

  1. Wygląda nieziemsko ! Dodaję jako zakładkę i niedługo upiekę. Pozdrawiam i zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  2. jeju, jak to smacznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń